Na podstawie art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ) oraz Uchwały Nr 105/XVI/2016 Rady Gminy Nowe Miasto z dnia 27 maja 2016 r. (Dz. Urz. Woj. Maz z 2016 r. 5455) w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowe Miasto § 9 pkt. 3, Urząd Gminy w Nowym Mieście informuje, iż przystępuje do kontroli nieruchomości niezamieszkałych – domków letniskowych w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych..
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi(art. 6 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2016 r. poz. 250).
Na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) Gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
W związku z powyższym przypominamy o konieczności zawarcia umów (jeżeli dotychczas nie są podpisane) i ich przesłanie lub dostarczenie do Urzędu Gminy w Nowym Mieście ul. Apteczna 8, 09-120 Nowe Miasto ( nie dotyczy umów zawartych z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej w Płońsku, ul. Mickiewicza 4).
Urząd Gminy Nowe Miasto
sierpień 2016
Opracowanie: Alina Jasińska - stanowisko ds. gospodarki odpadami komunalnymi