Wymagane dokumenty
- Wniosek o udostępnienie rejestru wyborców
- Dokument stwierdzający tożsamość.
Termin - niezwłocznie w obecności wnioskodawcy, 3 dni od daty złożenia reklamacji
Opłaty - nie dotyczy.
Jednostka odpowiedzialna - Urząd Gminy Nowe Miasto, I piętro, pokój nr 12 – stanowisko do spraw obywatelskich.
Tryb odwoławczy - na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wyborców wnoszący reklamację lub osoba skreślona z rejestru wyborców może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem Wójta Gminy Nowe Miasto do właściwego miejscowo sądu rejonowego.
Uwagi
- Rejestr wyborców jest udostępniany, na pisemny wniosek do wglądu w urzędzie gminy.
- Każdy może wnieść reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców,w szczególności w sprawie:
- pominięcia wyborcy w rejestrze,
- wpisania do rejestru osoby, która nie ma prawa wybierania,
- niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru,
- ujęcia w rejestrze osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.