Od 2011 roku w Gminie Nowe Miasto funkcjonuje Centrum Alarmowe SMS (dalej: GCA SMS). Jest to system, który w łatwy sposób umożliwia komunikację z naszymi mieszkańcami oraz usprawnia i przyspiesza rozsyłanie informacji wewnątrz organizacji ważnych dla funkcjonowania Gminy – np. do sołtysów, radnych lub grupy zarządzania kryzysowego (zarządzający akcją, komendant policji, straży gminnej, straży pożarnej, weterynarz itp.).
W łatwy, prosty, a przede wszystkim szybki sposób jesteśmy w stanie wysłać wiadomość do określonej grupy docelowej. Po wybraniu właściwej grupy z menu na stronie www jednym kliknięciem można wysłać wiadomość do wszystkich odbiorców.
Chcesz być powiadamiany o poważnych zagrożeniach meteorologicznych lub hydrologicznych? Skontaktuj się w tym celu z Referatem Organizacyjnym i Oświaty w naszym Urzędzie, a dopiszemy Twój numer telefonu komórkowego do naszej bazy danych.
Informacje o zagrożeniach pochodzą z Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej (dalej: IMGW). Poprzez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego (WCZK), a dalej Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego (PCZK) trafiają do naszego Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego (GCZK). Następnie, jeżeli tylko trafi do nas informacja o zagrożeniu z IMGW, przesyłamy ją naszym abonentom w formie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS), wykorzystując przy tym GCA SMS.
Opracował: Juliusz Wardzyński