Wójt Gminy Nowe Miasto informuje, że Gmina Nowe Miasto zamierza wystąpić z wnioskiem do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie zadania "Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej".
W związku z powyższym mieszkańcy (rolnicy) zainteresowani usunięciem folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczych takich jak siatki, sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag powinni złożyć do Urzędu Gminy Nowe Miasto wniosek o udział w programie, w terminie
do 21 czerwca 2021 roku.
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dofinansowania w wysokości 100 % kosztów usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
W przypadku nieotrzymania przez Gminę Nowe Miasto dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na "Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej" program nie będzie realizowany.
W ramach realizacji programu nie są kwalifikowane koszty zbierania odpadów od rolników. Rolnicy we własnym zakresie zobowiązani są dostarczyć folie i inne odpady produkcji rolniczej do miejsca wskazanego przez Wójta Gminy Nowe Miasto.
Dofinansowanie nie obejmuje posiadaczy odpadów, którzy we własnym zakresie przekazali uprawnionym podmiotom odpady z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag celem poddania ich utylizacji bądź odzyskowi.
Wnioski należy składać w pokoju nr 13 (punkt kasowy) Urzędu Gminy Nowe Miasto.
Szczegółowe informacje na temat przedsięwzięcia można uzyskać w Urzędzie Gminy Nowe Miasto w pokoju nr 13 lub telefonicznie 23 661 49 35.
Wójt Gminy Nowe Miasto
(-) Sławomir Dariusz Zalewski