do nagłówka nowe miasto do nagłówka (2) nowe miasto do nagłówka (3) nowe miasto do nagłówka (5) nowe miasto do nagłówka (6) nowe miasto do nagłówka (8) nowe miasto do nagłówka (7) nowe miasto do nagłówka (9) nowe miasto do nagłówka (1)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BUDŻET GMINY NOWE MIASTO UCHWALONY

Radni Gminy Nowe Miasto, 27 grudnia 2012 roku na XXIV Sesji Rady Gminy jednogłośnie podjęli uchwały:

Uchwała Nr 125/XXIV/2012 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Nowe Miasto na lata 2012-2018.

Uchwała Budżetowa Gminy Nowe Miasto na 2013 rok - Nr 126/XXIV/2012.

 
 
 
 

Dochody w łącznej kwocie 14 340 847,00 zł, w tym:

1) dochody bieżące w kwocie 12 574 847,00 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie 1 766 000,00 zł

Wydatki w łącznej kwocie 16 362 297,00 zł, w tym:

1) wydatki bieżące w kwocie 11 958 724,62 zł,

2) wydatki majątkowe w kwocie 4 403 572,38 zł

Różnica między dochodami a wydatkami stanowi deficyt budżetu w kwocie 
2 021 450,00 zł, który zostanie pokryty przychodami z:

a) zaciągniętej pożyczki na zadanie inwestycyjne w kwocie 521 450,00 zł
b) zaciągniętego kredytu na zadania inwestycyjne w kwocie 1 500 000,00 zł

Przychody budżetu w wysokości 2 021 450,00 zł

Limity zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek oraz emisji papierów wartościowych zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 2 000 000,00 zł.

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 021 450,00 zł.

W budżecie tworzy się:

1) rezerwę ogólną w wysokości 120 000,00 zł

2) rezerwę celową w wysokości 30 000,00 zł, zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym

3) rezerwę celową oświatową na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem szkół
i placówek oświatowych 200 000,00 zł

Rada Gminy Nowe Miasto podjęła uchwały w zakresie wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Nowe Miasto.

Od 1 lipca 2013r. mieszkańcy gminy Nowe Miasto , posiadający zamieszkałe gospodarstwa domowe będą zobowiązani do dokonywania opłaty tzw. "podatku śmieciowego" do Urzędu Gminy w Nowym Mieście. Gmina przejmie za mieszkańców obowiązek odbioru odpadów komunalnych. Wszystkie te działania muszą odbywać się w granicach unormowań prawnych. Oznacza to, że gminy, którym to przepisy prawne przyznały władztwo nad odpadami przygotowują się do nowych zadań i do wdrożenia przepisów ustawy.

Rada Gminy podjęła uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Nowe Miasto. W regulaminie określono, w dość precyzyjny sposób, m.in. prawa i obowiązki zarówno właścicieli nieruchomości jak i Gminy. Nowy Regulamin będzie obowiązywał po 14 dniach od jego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Wówczas przestanie obowiązywać dotychczasowy Regulamin.

 

Jednocześnie Rada Gminy Nowe Miasto podjęła uchwały dotyczące:

1. określenia wzoru deklaracji, który obowiązuje wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Nowe Miasto.

W uchwale określony został obowiązkowy termin złożenia pierwszych deklaracji , przez właścicieli nieruchomości, na dzień 28 lutego 2013r.

Deklaracje wypełniają właściciele nieruchomości zamieszkałych. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych czyli np. tych, na których prowadzona jest działalność gospodarcza bądź zamieszkałych sezonowo będą zobowiązani do zawarcia indywidualnych umów z Przedsiębiorstwami zajmującymi się wywozem i utylizacją odpadów stałych na terenie gminy Nowe Miasto.

2. - wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.

W uchwale przyjęto kryterium opłat od gospodarstwa domowego.

Zgodnie z Uchwałą Rady Gminy stawki opłaty wynoszą::

- za odpady komunalne zmieszane - 35,00zł miesięcznie,

- za odpady komunalne, zbierane selektywnie - 25,00zł miesięcznie.

Sposób zbierania odpadów właściciele nieruchomości określą w deklaracji i wyliczą właściwą opłatę miesięczną obowiązującą każde gospodarstwo domowe.

Uchwalenie przez Gminę jednej stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego oznacza, że opłata w jednakowej wysokości uiszczana będzie zarówno od gospodarstwa jedno jak i wieloosobowego.

3. - terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

W uchwale określono termin uiszczania opłat do 15 dnia każdego miesiąca. Nie dotrzymanie terminu płatności spowoduje naliczenie ustawowych odsetek.

Nieuiszczenie opłaty lub uiszczenie jej w wysokości niższej od należnej spowoduje, że organ gminy /wójt/ w drodze decyzji określi wysokość zaległości w tym zakresie.

Nieuiszczone opłaty będą mogły zostać wyegzekwowane w trybie postępowania egzekucyjnego w administracji, a więc w tym samym trybie, w jakim egzekwowane są zaległości podatkowe.


4. - szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała ta jest bardzo istotnym uzupełnieniem wcześniejszych uchwał, ponieważ odnosi się do ilości, terminu i rodzaju zbieranych odpadów. Istotnym jest fakt, że rodzina składająca się z od 1 do 5 osób, w ramach określonej opłaty, może oddać miesięcznie 1 pojemnik 120 l odpadów zmieszanych, a rodzina od 6 do 10 osób - 1 pojemnik 240l odpadów zmieszanych. Wskazuje to na konieczność właściwej segregacji u źródła, z korzyścią dla budżetu gospodarstwa domowego oraz środowiska naturalnego.

Będziemy na bieżąco informować o zmianach w sposobie gospodarowania odpadami i o tym co wynika z tych zmian dla mieszkańców gminy.

W porządku obrad znalazło się także głosowanie nad uchwałami dotyczącymi:

- Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Nowe Miasto na rok 2013,

- Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na 2013 rok.

Zgodnie z art.4! ust.1 ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. Nr 147, poz.1231 z późn.zm./ do zadań własnych gminy należy podejmowanie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.

Zadania te w szczególności obejmują:

1/ zwiększenie pomocy terapeutycznej, psychologicznej, socjoterapeutycznej dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu,

2/ udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,

3/ prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania przemocy rówieśniczej a w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych a także edukacja nt. przeciwdziałania agresji cybernetycznej.

Celem Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii jest podejmowanie działań mających na celu prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej i wychowawczej w szczególności dla dzieci i młodzieży, rozwoju edukacji publicznej i szkolenie przedstawicieli różnych zawodów, instytucji w dziedzinie przeciwdziałania narkomanii, a zwłaszcza w zakresie umiejętności wczesnego rozpoznawania sygnałów wskazujących na prawdopodobieństwo zażywania narkotyków i postępowania z osobami uzależnionymi.

Programy stanowią spis działań będących zadaniami własnymi gminy, które będą realizowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Określają kierunki działań gminy na rok 2013 zgodnie a aktualnymi potrzebami gminy, służąc poprawie w rozwiązywaniu bieżących problemów wynikających z nadużywania alkoholu.

Programy zawierają regulacje rekomendowane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Narodowy Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na lata 2011 - 2015.

W roku 2013 w budżecie gminy na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wraz z działaniami spójnymi w zakresie Programu Przeciwdziałania Narkomanii przeznacza się kwotę 70.000,- zł, z czego 3.000,- zł na zadania ujęte w Gminnym Programie Przeciwdziałania Narkomanii.

 
 
 
 
 
 

© Copyright ugnowemiasto.pl