Zgodnie z treścią § 3 ust. 8 i 9 Załącznika do Uchwały nr 1290/173/16 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 23 sierpnia 2016 r. w sprawie „Trybu powoływania członków Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego”:
- w przypadku braku ważnego zgłoszenia kandydata w danym obszarze Marszałek wybiera przedstawiciela organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy spośród kandydatów zgłoszonych w innych obszarach, którzy uzyskali największą liczbę głosów;
- w przypadku ważnego zgłoszenia w danym obszarze tylko jednego kandydata (w przypadku M. st. Warszawy - dwóch kandydatów), zgłoszenie to będzie potraktowane, jako wyłonienie członka Rady reprezentującego organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy w danym obszarze.
W związku z powyższym w obszarze obejmujący powiaty: gostyniński, Płock – miasto, płocki i sierpecki członkiem Rady została pani Beata Puda. Głosowanie nie obejmuje tej kandydatki.
Głosowanie odbywa się w terminie od 28 października do 28 listopada.
Do oddania głosu na kandydatów na członków Rady uprawnione są prowadzące działalność na terenie województwa mazowieckiego:
- organizacje pozarządowe;
- związki i porozumienia organizacji pozarządowych;
- podmiotywymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. z 2016 r., poz. 239 z późn. zm.).
Do oddania głosu uprawnione są także nieposiadające osobowości prawnej jednostki terenowe podmiotów, o których mowa w ust. 2, pod warunkiem uzyskania zgody podmiotu, którego są jednostką, wyrażonej w formie stosownego pełnomocnictwa do oddania głosu, które należy załączyć do formularza, o którym mowa w ust. 5 oraz stowarzyszenia zwykłe wpisane do właściwej ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
W przypadku organizacji/podmiotu, którego dane nie są zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym wraz z kartą do głosowania należy dostarczyć dokument potwierdzający osobowość/zdolność prawną, zawierający informacje na temat: sposobu reprezentacji, osób uprawnionych do reprezentowania, nazwy i siedziby.
Głosowanie na kandydata odbywa się na „Karcie do głosowania na kandydata na członka Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego”, której wzór dołączony jest do niniejszego zaproszenia.
W ramach głosowania podmioty uprawnione mogą przesłać jedną kartę do głosowania na, której mogą oddać po jednym głosie na od 1 do 4 kandydatów z opublikowanej listy (w sumie maksymalnie 4 głosy).
Wypełnione karty opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem uprawnionych statutowo bądź upoważnionych w tym celu osób należy dostarczyć w jeden z poniżej wskazanych sposobów:
1. w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Mazowiecka Rada Działalności Pożytku Publicznego”:
- bezpośrednio w jednym z punktów Kancelarii Ogólnej Urzędu w godzinach 8.00 – 16.00,
- bezpośrednio w jednej z Delegatur Urzędu: Delegatura w Ciechanowie ul. Wodna 1, Delegatura w Ostrołęce ul. Piłsudskiego 38, Delegatura w Płocku ul. Kolegialna 19, Delegatura w Radomiu ul. Kościuszki 5a, Delegatura w Siedlcach ul. Wiszniewskiego 4, w godzinach: 8.00 – 15.00,
- za pośrednictwem poczty (decyduje data stempla pocztowego) na adres: „Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa”;
2. w formie elektronicznej (skan w formacie PDF) na adres e-mail mrdpp@mazovia.pl.
Po upływie terminu przesyłania głosów na kandydatów na członków Rady na stronie internetowej Urzędu www.mazovia.pl, na stronie internetowej Samorządowego Forum Dialogu Obywatelskiego www.dialog.mazovia.pl oraz w portalu www.ngo.pl ogłoszony zostanie termin i miejsce publicznego otwarcia kopert z nadesłanymi głosami. W publicznym otwarciu kopert z nadesłanymi głosami udział będą mogły wziąć wszystkie zainteresowane podmioty. Z publicznego otwarcia kopert z głosami sporządzony zostanie protokół.
Po publicznym przeliczeniu przesłanych głosów przeprowadzona zostanie weryfikacja oddanych głosów pod względem formalnym. Ostateczna lista rankingowa po weryfikacji formalnej przesłanych głosów zostanie opublikowana na:
- stronie internetowej Urzędu www.mazovia.pl;
- na stronie internetowej Samorządowego Forum Dialogu Obywatelskiego www.dialog.mazovia.pl;
- w Biuletynie Informacji Publicznej;
- na tablicach ogłoszeń w Urzędzie i w delegaturach Urzędu;
- w portalu www.ngo.pl.
Spośród kandydatów, którzy w głosowaniu uzyskali największą liczbę głosów w każdym z obszarów, Marszałek dokonuje wyboru dziewięciu przedstawicieli organizacji pozarządowych, związków i porozumień organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy - na członków Rady.
Marszałek poza liczbą uzyskanych głosów uwzględni również zasadę reprezentatywności – rozumianą jako zachowanie proporcji w zakresie form prawnych, rodzajów działalności pożytku publicznego organizacji i podmiotów działających na Mazowszu
Jednocześnie informujemy podmioty biorące udział w głosowaniu, że najczęstszymi uchybieniami formalnymi powodującymi brak ważności głosów w głosowaniu na kandydatów na członków MRDPP I, II i III kadencji były, w szczególności:
- niezgodność podpisów na karcie głosowania ze sposobem reprezentacji podmiotu określonym w KRS lub innym rejestrze;
- podmiot oddający głos nie był do tego uprawniony – osoba fizyczna, samorządowa jednostka organizacyjna, sołectwo, itp.;
- brak pełnomocnictwa do oddania głosu dla podmiotu nieposiadającego osobowości prawnej, będącego terytorialną jednostką organizacyjną organizacji wojewódzkiej lub ogólnopolskiej, np. oddział powiatowy, lokalne koło, itp.;
- brak możliwości weryfikacji podpisów na karcie głosowania spowodowana nieczytelnością podpisów;
- oddanie głosów po terminie,
- oddanie głosów w liczbie przekraczającej określony limit (więcej niż 4 głosy).
W związku z powyższym prosimy o uważne przygotowywanie kart do głosowania, aby uniknąć nieważności głosów.
Sylwetki kandydatów zaprezentowane zostały na stronie www.dialog.mazovia.pl
TUTAJ
Załączniki:
Karta do głosowania na kandydata na członka Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (plik WORD)