W wyniku rozstrzygnięcia „Przetargu nieograniczonego na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Nowe Miasto”, w dniu 30 grudnia 2020 r. została podpisana kolejna umowa z przedsiębiorcą. Wykonawcą w/w zadania wyłonionym w drodze przetargu jest Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Płońsku Sp. z o. o., ul. Mickiewicza 4, 09-100 Płońsk, które od dnia 01 stycznia 2021r. do 31 grudnia 2021r. będzie świadczyło usługę odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenu Gminy Nowe Miasto tj.:
- odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) - w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie w pozostałych miesiącach 1 raz w miesiącu;
- odpadów segregowanych z podziałem na:
- papier i tektura - 1 raz w miesiącu;
- tworzywa sztuczne, metale, odpady opakowaniowe wielomateriałowe – 1 raz w miesiącu;
- szkło - 1 raz w miesiącu;
- bioodpady stanowiące odpady komunalne w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie w pozostałych miesiącach 1 raz w miesiącu;
- mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon – 2 razy w roku;
- odpadów niebezpiecznych tj.: rozpuszczalniki, kwasy, alkalia, lampy fluorescencyjne, oleje, tłuszcze, farby, tusze itd. (wszystkie wymienione w obowiązującym katalogu odpadów w grupie odpadów 20) oraz zużytych akumulatorów – 2 razy w roku;
- odpadów tekstyliów i odzieży - 2 razy w roku;
- zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego – 2 razy w roku;
- odpadów budowlanych i rozbiórkowych, powstałych w wyniku drobnych prac remontowych - 2 razy roku.
Odbiór odpadów realizowany zgodnie z harmonogramem.
Dbajmy o przestrzeganie zasad poprawnej segregacji odpadów. Kontrolę prawidłowości segregacji prowadzić będą pracownicy firmy odbierającej odpady komunalne.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, na właściciela nieruchomości nałożona zostanie kara w wysokości dwukrotności stawki obowiązującej opłaty.
Prawidłowa segregacja oznacza redukcję ilości odpadów zmieszanych, co przekłada się na niższe koszty ponoszone przez gminę (czyli nas wszystkich) bez konieczności podwyżki opłat i daje lepszy wskaźnik poziomu recyklingu odpadów. Poziom ten został ustalony dla samorządów przez Ministra Środowiska – z każdym rokiem jest coraz wyższy i coraz trudniej będzie go nam wszystkim osiągnąć. Jeśli mieszkańcy nie wywiążą się z tego obowiązku, gmina będzie musiała zapłacić kary administracyjne nałożone przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.
Nie ulega zmianie stawka opłaty i terminy dokonywania opłat za gospodarowanie odpadów komunalnych, czyli bez wezwania w terminie do 15 dnia każdego miesiąca.
styczeń 2021
Referat Gospodarki Komunalnej,
Przestrzennej i Ochrony Środowiska