Nowe zasady odbioru odpadów zostaną wdrożone od 1 lipca 2013 roku. Wszyscy mieszkańcy Gminy Nowe Miasto posiadający zamieszkałe gospodarstwa domowe będą zobowiązani do płacenia tzw. „podatku śmieciowego” do Urzędu Gminy w Nowym Mieście. W zamian za tę opłatę Gmina przejmie za mieszkańców gospodarstw, w których zamieszkują ludzie, obowiązek wywozu odpadów komunalnych.
Wywóz odpadów z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy bądź zamieszkują sezonowo, będzie nadal odbywał się na podstawie umów indywidualnych zawartych przez właścicieli nieruchomości z przedsiębiorcami, posiadającymi zezwolenie na wywóz nieczystości stałych na terenie gminy Nowe Miasto. Metoda ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawka tej opłaty
Miesięczna stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób zmieszany: | |
---|---|
liczba mieszkańców gospodarstwa domowego: | kwota |
3 osoby i więcej |
35,00 zł |
1 lub 2 osoby |
25,00 zł |
Miesięczna stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób selektywny: | |
---|---|
liczba mieszkańców gospodarstwa domowego: | kwota |
3 osoby i więcej |
25,00 zł |
1 lub 2 osoby |
20,00 zł |
- Opłatę należy wnosić miesięcznie do 15 dnia każdego miesiąca, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
- W zamian za uiszczoną opłatę będą odbierane odpady komunalne, powstałe w gospodarstwach, w których zamieszkują mieszkańcy – w każdej ilości.
- Odpady segregowane gromadzone w workach w sposób nastepujący:
Worek zółty – tworzywa sztuczne, metale, opakowaniowe odpady wielomateriałowe, odpady z papieru i tektury;
worek zielony – odpady ze szkła;
worek brązowy – odpady biodegradowalne;
Worki do segregacji będą dostarczone gospodarstwom, które zadeklarowały selektywną zbiórkę odpadów, bez dodatkowych opłat, w ramach opłaty miesięcznej.
- Przyjęto wzór deklaracji, którą są zobowiązani składać właściciele, zarządcy lub inne osoby władające nieruchomością. Deklaracja jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Gminy w zakładce: formularze i informatory
- Szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nowe Miasto określa Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Nowe Miasto.
- Gospodarstwa domowe, które mają zawarte umowy z przedsiębiorstwami na wywóz niczystości, zobowiązane są do wypowiedzenia tych umów z terminem skutecznym na dzień 30 czerwca 2013r., gdyż od 1 lipca wchodzi nowy system gospodarowania odpadami w Gminie Nowe Miasto.
Opracownie: Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji