1. Jakie opłaty od 1 lipca 2013 roku będą ponosić mieszkańcy za wywóz nieczystości stałych?
Mieszkańcy nieruchomości zamieszkałych są zobowiązani do złożenia deklaracji, w której określą wysokość należnej opłaty za wywóz nieczystości stałych. Właściciel takiego gospodarstwa wybiera formę zbierania odpadów: mieszaną lub selektywną, i w zależności od wybranej formy uiszcza miesięczną opłatę na rzecz Gminy Nowe Miasto, w wys. 35,00 lub 25,00zł, a Gmina odbiera odpady na warunkach określonych w regulaminie i uchwałach.
2. Co to znaczy gromadzić nieczystości stałe w sposób selektywny?
Selektywne zbieranie odpadów polega na wyodrębnieniu z odpadów: papieru i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma, itd.), metalu, tworzywa sztucznego, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła, w podziale na szkło bezbarwne i kolorowe oraz odpadów ulegających biodegradacji (pochodzenia organicznego). Jednocześnie wyselekcjonowane muszą być tzw. elektrośmieci i odpady wielkogabarytowe. Pozostałość, po wysegregowaniu w/w odpadów – to odpad komunalny.
3. Ile odpadów miesięcznie może oddać każde gospodarstwo domowe?
Gmina odbierze od Państwa każdą ilość odpadów segregowanych oraz każdą ilość odpadów zmieszanych.
4. Kto wyposaża gospodarstwo domowe w pojemniki do zbierania odpadów?
Gospodarstwo domowe musi być wyposażone w pojemnik do odpadów zmieszanychwe własnym zakresie, zaś pojemniki lub worki do segregacji zabezpieczy przedsiębiorca, który zostanie wyłoniony w przetargu przeprowadzonym przez Gminę, na wywóz nieczystości stałych z gospodarstw domowych zamieszkałych.
5. Mieszkańcy mają obecnie zawarte umowy z przedsiębiorstwami na wywóz nieczystości stałych. Co z tymi Umowami?
Każdy właściciel gospodarstwa, w którym zamieszkują mieszkańcy, który obecnie ma zawartą umowę na wywóz nieczystości stałych winien ją wypowiedzieć przedsiębiorstwu w taki sposób aby uległa ona rozwiązaniu na dzień 30 czerwca 2013r. Nowy system, w którym Gmina będzie zajmowała się wywozem odpadów stałych z gospodarstw zamieszkałych, będzie obowiązywał od 1 lipca 2013r.
Opracownie: Referat Infrastruktury Technicznej i Inwestycji