Ogólne zasady usuwania drzew
NIE JEST wymagane zezwolenie na usunięcie drzew, których obwód pnia mierzony na wysokości 5 cm. NIE PRZEKRACZA:
- 80 cm. – topola, wierzba, klon jesionolistny, klon srebrzysty;
- 65 cm. – kasztanowiec zwyczajny, robinia akacjowa, platan klonolistny;
- 50 cm. – pozostałe gatunki drzew.
BEZ zezwolenia można wyciąć również:
- Krzew, krzewy rosnące w skupisku, o powierzchni do 25 m2;
- drzewa i krzewy złamane/wywrócone w wyniku działania czynników naturalnych, wypadku lub katastrofy;
- drzewa/krzewy usuwane w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania rolniczego;
- drzew lub krzewów owocowych z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków lub na terenach zieleni.
W PRZYPADKU DRZEW NIESPEŁNIAJĄCYCH POWYŻSZYCH KRYTERIÓW
NALEŻY ZGŁOSIĆ ZAMIAR USUNIĘCIA DRZW DO WÓJTA GMINY
W terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ przeprowadzi oględziny zadrzewień (osoba zgłaszająca zostanie zawiadomiona o dokładnym terminie oględzin).
UWAGA!
- Urząd Gminy po oględzinach drzewa może wnieść sprzeciw wobec zamiaru usunięcia zadrzewień - jeżeli w ciągu 14 dni od dnia oględzin organ nie wyda decyzji sprzeciwiającej się wycince – drzewa można usunąć.
- Jeżeli w ciągu 6 miesięcy od dnia oględzin drzewo nie zostanie usunięte trzeba dokonać ponownego zgłoszenia.
- Po usunięciu drzewa w okresie 5 lat od oględzin realizacja budowy w oparciu o pozwolenie na budowę w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą skutkuje naliczeniem opłaty za usunięcie drzew w trybie zgłoszenia.
- Zakaz usuwania drzew stanowiących zadrzewienie śródpolne, nadwodne lub przydrożne znajdujący się w parku krajobrazowym lub na obszarze chronionego krajobrazu, w których obowiązuje zakaz usuwania takich zadrzewień.
- W przypadku, gdy nieruchomość jest współwłasnością zgłoszenie musi zostać podpisane przez wszystkich współwłaścicieli.