do nagłówka nowe miasto do nagłówka (2) nowe miasto do nagłówka (3) nowe miasto do nagłówka (5) nowe miasto do nagłówka (6) nowe miasto do nagłówka (8) nowe miasto do nagłówka (7) nowe miasto do nagłówka (9) nowe miasto do nagłówka (1)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Drukuj ZAWIADOMIENIE

O ZMIANIE WYSOKOŚCI STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI W GMINIE NOWE MIASTO

 
 
 
 

Wójt Gminy Nowe Miasto zawiadamia, że w dniu 27 maja  2016 roku, Rada Gminy podjęła uchwałę   w sprawie  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi  oraz ustalenia stawki tej opłaty.

Podjęta Uchwała  Nr 107/XVI/2016 Rady Gminy z dnia 27 maja 2016 r. w sprawie  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dotyczy  ustalenia  wysokości stawkiopłaty dla nieruchomości, na których  zamieszkują  mieszkańcy.

Nowe stawki opłat za gospodarowanie  odpadami komunalnymi obowiązują od lipca 2016r.

1. W przypadku, kiedy odpady komunalne są  zbierane i odbierane w sposób selektywny:

a) od gospodarstwa domowego 1 – osobowego  -  20 zł,

b) od gospodarstwa domowego 2 -  osobowego -  25 zł,

c)  od gospodarstwa domowego 3 – osobowego i więcej – 30 zł .

2. W przypadku, kiedy odpady komunalne nie są w sposób selektywny zbierane  i odbierane:

a) od gospodarstwa domowego 1 – osobowego  -  30 zł,

b) od gospodarstwa domowego 2 -  osobowego -  35 zł,

c) od gospodarstwa domowego 3 – osobowego i więcej – 40 zł.

Uchwała  Nr 107/XVI/2016 r. Rady Gminy z dnia 27 maja 2016 r. w sprawie  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty, została opublikowana w Dzienniku  Urzędowym Województwa Mazowieckiego w dniu 17 czerwca 2016 r. poz. 5457.

Opłatę należy uiszczać  bez wcześniejszego wezwania, do dnia 15 każdego miesiąca, którego opłata dotyczy, na konto Nr 72 8213 0008 2006 0802 8800 0012 Gminy Nowe Miasto lub w kasie Urzędu Gminy w Nowym Mieście ul. Apteczna 8, w godz. 8°°-16°°.

W przypadku gdy w danym miesiącu na danej nieruchomości mieszkaniec zamieszkuje przez część miesiąca, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, uiszcza się w gminie, w której dotychczas zamieszkiwał, a w nowym miejscu zamieszkania — począwszy od miesiąca następnego, po którym nastąpiła zmiana.

Zmiana stawek nie powoduje obowiązku  złożenia przez właściciela nieruchomości nowej deklaracji a opłata uiszczana będzie w wysokości podanej w zawiadomieniu Wójta Gminy Nowe Miasto (art. 6m ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz.250), które zostanie doręczone przed pierwszym terminem  płatności zmieniającej opłaty.

W przypadku gdy właściciel nieruchomości nie uiszcza opłaty  za gospodarowanie  odpadami w wysokości podanej w zawiadomieniu Wójt Gminy wydaje decyzję określającą wysokość tej opłaty, stosując wysokość opłaty podaną w zawiadomieniu.

Zgodnie z art. 6o  ust. 4 u.c.p.g.  obowiązek zawiadomienia o nowej wysokości opłaty nie dotyczy właścicieli nieruchomości, wobec których została wydana decyzja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W takiej sytuacji właściciel nieruchomości jest obowiązany do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Od 1 lipca 2016 roku obowiązuje również nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Jest on dostępny na stronie internetowej www.ugnowemiasto.pl w zakładce utrzymanie czystości i porządku – gospodarka odpadami – wzór deklaracji lub tutaj.

Deklaracja zawiera dane niezbędne do określenia  wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Deklaracja podlegać będzie weryfikacji w oparciu o dane posiadane przez Urząd Gminy Nowe Miasto  oraz  z możliwością dokonania kontroli na terenie nieruchomości.

Formularze  deklaracji w wersji papierowej są do pobrania w Urzędzie Gminy, pokój nr 6  oraz u sołtysów.

Jednocześnie przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości, że wszelkie zmiany związane z ilością osób zamieszkałych np.: (z przeprowadzką osób, narodzinami dzieci,  zgonami osób, itp.) mające wpływ na wysokość opłaty, należy zgłaszać  w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany, do Urzędu Gminy Nowe Miasto ul. Apteczna 8, pokój nr 6.

O wysokości stawki opłaty, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, decydują koszty odbioru, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, koszty obsługi administracyjnej systemu oraz koszty edukacji ekologicznej w zakresie  prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi.

Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach system gospodarki odpadami komunalnymi ma być systemem samofinansującym się. W związku z powyższym w celu zapewnienia środków na jego prawidłowe funkcjonowanie konieczne jest pobieranie takiej opłaty od mieszkańców, aby wystarczała ona na realizację całości zadania, którym została obciążona gmina.

 

NIERUCHOMOŚCI  NIEZAMIESZKAŁE

Obowiązki właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi.

Informujemy !!! 

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Nowe Miasto nie zostali  objęci  nowym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, dlatego też powinny spełniać wymagania określone w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m. in.: sklepy, placówki usługowe, warsztaty rzemieślnicze, lokale gastronomiczne, biura,  magazyny, zakłady przemysłowe, działki rekreacyjne, szkoły, cmentarze, obiekty użyteczności publicznej itp.

Ze względu na powyższe właściciele/zarządcy nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do zawarcia indywidualnej cywilnoprawnej umowy na odbieranie odpadów z właściwym podmiotem wykonującym takie usługi (m. in. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Płońsku ul. Mickiewicza 4, tel. 23 6624460, bądź innym uprawnionym podmiotem) - firmą wpisaną do rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Nowe Miasto.

Wykaz firm znajduje się na stronie internetowej  www.bip.nowemiasto.pl

Zgodnie z założeniami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Rada Gminy Nowe Miasto ustaliła w drodze uchwały górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych za usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych Uchwała nr 106/XVI/2016 Rady Gminy Nowe Miasto z dnia 27 maja 2016 r.

Podmioty świadczące na terenie Gminy Nowe Miasto usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych nie mogą przekroczyć górnych stawek opłat wykazanych w w/ w uchwale.

Posiadanie stosownej umowy oraz dowodów opłaty za usługi odbierania odpadów komunalnych jest wymagane przepisami  u.c.p.g i podlega kontroli.

W A Ż N E !!!

W związku z licznymi zgłoszeniami ze strony przedsiębiorcy obsługującego nieruchomości w zakresie odbioru odpadów komunalnych, związanymi z brakiem tabliczek z numerami porządkowymi, bądź błędnej numeracji nieruchomości, przypomina się o właściwym oznakowaniu swojej nieruchomości.

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, którzy zawarli indywidualne umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne  z ich nieruchomości powinni pamiętać o  oznakowaniu nieruchomości  numerem porządkowym.

 

Brak prawidłowego oznakowania nieruchomości utrudnia przedsiębiorcy należyte wywiązywanie się z realizowanych umów na odbiór odpadów.

Skutkiem tego może być pominięcie nieruchomości przy odbiorze odpadów komunalnych.

Właściwe oznakowanie swojego budynku  ma na celu uporządkowanie przestrzeni, w której poruszają się sami mieszkańcy jak i instytucje takie jak: straż pożarna, pogotowie, policja, urząd pocztowy, firmy kurierskie, służby techniczne oraz firmy odbierające śmieci.

Obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu tabliczki z numerem porządkowym wynika   z przepisów:

  1. Ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne  z dnia 17 maja 1989 r. (Dz. U. z 2015r.  poz. 520).
  2. Ustawa z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej(Dz. U. Nr 76, poz. 489).

Przepisy te mówią w skrócie że:

  • każda nieruchomość powinna posiadać tabliczki informacyjne na głównej, frontowej ścianie;
  • na tabliczce informacyjnej powinien się znaleźć zarówno numer nieruchomość jak i nazwa ulicy, ewentualnie  nazwa miejscowości;
  • tabliczka informacyjna  powinna być oświetlona w nocy;
  • sama tabliczka na ogrodzeniu jest niewystarczająca;
  • jeżeli nieruchomość oznaczona tabliczką położona jest dalej od drogi – należy powtórzyć tabliczkę na ogrodzeniu.

Apelujemy zatem o obowiązkowe i prawidłowe oznakowanie swej nieruchomości.

Dotyczy to wszystkich mieszkańców naszej gminy, zamieszkałych na stałe i zamieszkałych okresowo.

Wspólnie zadbajmy o nasze bezpieczeństwo.

                                                                                                                          Wójt Gminy

Sławomir Dariusz Zalewski

Nowe Miasto, czerwiec 2016

 
 
 
 
 
 

© Copyright ugnowemiasto.pl