„Rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkoły Podstawowej
w Nowym Mieście”
FEMA.07.02-IP.01-03DM/24-00
projekt realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027
Priorytetu VII Fundusze Europejskie dla nowoczesnej i dostępnej edukacji na Mazowszu
Działania 7.2 Wzmocnienie kompetencji uczniów
Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych, społecznych i społeczno-emocjonalnych u min. 108 uczniów (57 dziewcząt; 51 chłopców), uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół im. Integracji Europejskiej w Nowym Mieście, w woj. mazowieckim, w Mieście i Gminie Nowe Miasto, poprzez realizację dodatkowych zajęć rozwijających umiejętności kluczowe i zainteresowania uczniów oraz zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym ucz. z niepełnosprawnościami); wzrost kompetencji 6 nauczycieli (4K; 2M) tej szkoły oraz wyposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt, w okresie od 01.02.2025 do 31.12.2026.
Okres realizacji projektu od 01.02.2025 r. do 31.12.2026 r.
W ramach projektu realizowane będą działania skierowane do uczniów i uczennic w postaci zajęć pozalekcyjnych oraz działania skierowane do nauczycieli i nauczycielek w postaci szkoleń.
Dla uczniów i uczennic przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących zajęć:
- Realizacja zajęć rozwijających kompetencje kluczowe i społeczno-emocjonalne uczniów:
- Robotyka z nauką programowania,
- Warsztaty ekologiczne. Eko-eksperymenty z elementami „trash art.”,
- Warsztaty z autoprezentacji i komunikacji interpersonalnej,
- Zajęcia z technik szybkiego uczenia się i czytania.
- Realizacja zajęć edukacyjno-wyrównawczych w zakresie wyrównywania dysproporcji edukacyjnych:
- Matematyka,
- Zajęcia rozwijające logiczne myślenie oraz rozumowanie matematyczne,
- Warsztaty rozumienia i przetwarzania informacji.
- Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
- Zajęcia z kinezyterapii,
- Warsztaty rozwoju kompetencji miękkich dla uczniów SPE,
- Trening umiejętności społecznych TUS – grupowe,
- Warsztaty rozwoju kompetencji miękkich dla uczniów niepełnosprawnych,
- Terapia wyrównawcza – zajęcia indywidualne.
Dla nauczycieli i nauczycielek przewidziano zakres wsparcia w postaci następujących szkoleń:
- Rozwój wśród uczniów umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa),
- Przygotowanie do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym zagadnienia edukacji włączającej,
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
- Metody zapamiętywania, koncentracji i techniki efektywnego uczenia się,
- Wykorzystanie metod eksperymentu w edukacji, w celu podnoszenia jakości nauczania przedmiotów ścisłych,
- Zasady tworzenia i zarządzanie publikowaniem treści edukacyjnych,
- Posługiwanie się technikami komputerowymi w dydaktyce, w tym wykorzystania w nauczaniu e-podręczników lub e-zasobów/e-materiałów dydaktycznych stworzonych dzięki środkom EFS w latach 2007-2013 i 2014-2020”.
Uczniowie/uczennice oraz nauczyciele/nauczycielki zainteresowani udziałem w projekcie muszą spełnić kryteria kwalifikowalności, uprawniające do udziału w nim zgodnie z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Rozwój kompetencji kluczowych uczniów Szkoły Podstawowej w Nowym Mieście”.
Osoby zainteresowane uczestnictwem w zajęciach/szkoleniach proszone są o wypełnienie „Ankiety rekrutacyjnej” oraz złożenie jej wraz z niezbędnymi załącznikami w punkcie informacyjno-rekrutacyjnym:
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół im. Integracji Europejskiej w Nowym Mieście, ul. Ciechanowska 15, 09-120 Nowe Miasto.
Projekt realizowany jest przez:
MIASTO I GMINĘ NOWE MIASTO
w partnerstwie z firmą:
Witold Szaszkiewicz Centrum Edukacyjne IDEA z siedzibą w Krakowie
ul. Królowej Jadwigi 97, 30-209 Kraków.
Wartość projektu: 693 887,50 zł.
Wartość dofinansowania ze środków europejskich: 589 804,38 zł.
Wartość dotacji celowej z budżetu krajowego: 34 503,12 zł.
Wartość wkładu własnego: 69 580,00 zł.
Projekt realizowany jest zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zasadami zawartymi w Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych, zasadami zawartymi w Karcie Praw Podstawowych Unii Europejskiej, zasadą zrównoważonego rozwoju, w tym z zasadą „nie czyń poważnych szkód” (Do No Significant Harm)